Charmerende Sydengland

Afrejse den 5. august
8 dages busrejse - pris  fra kr. 7.595,-

Charmerende Sydengland - 8 dages busrejse

Sydengland er for de fleste danskere et rejsemål, som er meget spændende og interessant at opleve og på denne rejse møder vi det ægte charmerende, frodige og historiske Sydengland. Et landskab præget af grønne bakker og meget smukke landskaber, akkurat så billedskønt, som i de engelske tv-serier. Undervejs besøger vi Salisbury, der huser byens berømte og imponerende katedral (bl.a. kendt fra Jordens Søjler) samt den gådefulde Stonehenge.

Dag 1:

Efter opsamling kører bussen ned gennem Jylland til vores overnatningshotel i Holland.

Dag 2:

Vi krydser Kanalen fra Calais til Dover, hvor vi går i land. Inden vi fortsætter rejsen ser vi de berømte hvide klipper ved Dover. På vej til vores hotel i Brighton gør vi stop i Hastings, hvor vi ser klostret nær Battle. Det var her William Erobreren sejrede i slaget i 1066. Ankomst til vores hotel i Brighton sidst på eftermiddagen.

Dag 3

Vi starter dagen med at se på den spændende by Brighton. Efter vores besøg i det kongelige sommerslot, kører vi til Portsmouth, som er den næststørste by i Hampshire på Englands sydkyst og er kendt for at være den eneste britiske by på en ø, idet den ligger på Portsea Island. Ankomst til hotellet sidst på eftermiddagen.

Dag 4:

Dagens udflugt går til øen Isle of Wight, Englands sydligste punkt og her findes et mildere klima end på fastlandet. Det har betydet, at øen tidligt blev et yndet ferieområde for den britiske adel og de kongelige. Vi besøger øens største by Newport og ikke mindst Ryde, som rummer masser af victorianske bygninger. Vi kommer forbi Dronningens sommerpalads Osborne House.

Dag 5:

Efter morgenmaden kører vi til den charmerende by Salisbury, hvor vi ser byens imponerende katedral. Pilgrimme har valfartet til katedralen i over 750 år og nu er katedralen især blevet kendt via Ken Follets bog: ’Jordens søjler’. I katedralen befinder sig ét af de originale Magna Carta dokumenter sig. Dokumenterne dateres tilbage til 1215 og spiller en vigtig rolle i Englands lange proces frem mod forfatningsret.

Vi slutter eftermiddagen med at besøge Stonehenge, Englands måske mest ikoniske og magiske attraktion. Det siges at stenene - nogle hentet helt i Wales 250 km herfra - er blevet rejst for omtrent 4.000 år siden.

Dag 6:

Dagens udflugt fører os til byen Winchester. Her ligger en af Englands største og ældste domkirker. Byen var i en periode Knud den Stores hovedstad og ifølge historien er Knud begravet i kirken. Om eftermiddagen besøger vi den bedst bevarede borg i England, Arundel Castle, som har været i det samme slægtseje siden det 11.årh. Arundel Castle er en fantastisk oplevelse. Vi tilbringer den sidste nat i Brighton.

Dag 7:

Vi forlader vores hotel efter morgenmaden og kører til Folkestone. Her kører bussen på toget, som i løbet af 40 min. bringer os tilbage til Frankrig. Vi kører gennem Frankrig og tilbringer rejsen sidste nat på hotel i Holland

Dag 8:

Vi ankommer til Danmark først på aftenen.

Posted in Busrejser, England, Kulturejser and tagged , .